Radzenie sobie z kryzysem w firmie

Radzenie sobie z kryzysem w firmie

Ostatnie kilka lat stanowi naprawdę bardzo duże zawirowania na praktycznie każdym rynku. Po pandemii przyszedł czas na brak możliwości dalszego rozwoju handlu z krajami ściany wschodniej. Właśnie dlatego zarówno mali i średni przedsiębiorcy, jak również przedstawiciele największych korporacji na świecie, muszą stanąć przed bardzo dużymi wyzwaniami każdego dnia.

Wzrost cen energii

Ze względu na ogromne problemy na rynkach surowców naturalnych, portfele każdego z nas przechodzą bardzo dużą próbę. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której prędzej czy później nie przeniesiemy się na odnawialne źródła energii. Jest to ciekawa inwestycja, którą powinno się praktykować w każdym z możliwych wariantów. Przede wszystkim warto skupić się na energii słonecznej, pozwalającej pozyskiwać naprawdę dużo prądu i ciepłej wody w takim klimacie, jaki mamy w naszym kraju. Ubezpieczenie fotowoltaiki także ma niezwykle duże znaczenie wtedy, kiedy chcemy zabezpieczyć się na przyszłość. Warto przede wszystkim przygotować się na potencjalne zmiany na rynku, które aktualnie dzieją się praktycznie każdego dnia.

Zmiana o sto osiemdziesiąt stopni

Warto zauważyć, że zdecydowana większość firm z konkretnych branż musiała naprawdę się napocić w trakcie ograniczeń pandemicznych. Mowa tutaj przede wszystkim o gastronomii, która każdego dnia musiała kombinować w celu przetrwania na powierzchni. Nie było możliwości zapraszania gości do lokalu. Nie miało znaczenia, czy mówiliśmy tutaj o stałych klientach, czy turystach chcących spróbować regionalnych specjałów. Dlatego właśnie niezbędną praktyką musiała być restrukturyzacja przedsiębiorstw w wielu przypadkach. Niektóre lokale gastronomiczne zniknęły z mapy miast, inne utrzymały się na powierzchni. W jaki sposób? Poprzez reorganizację modelu biznesowego i skupieniu się na dostawach do swoich klientów.

Najważniejsza atmosfera

Badania amerykańskich naukowców wyraźnie pokazują, że nawet najlepsza grupa pod katem umiejętności może nie pasować pod kątem charakterologicznym i notować niezadowalające rezultaty. Właśnie z tego względu niezwykle istotne jest odpowiednie zrekrutowanie pracowników. Należy podejść do tego w sposób kompleksowy. Nie tylko chodzi o bardzo dobre kompetencje, ale również właściwy charakter. Zmotywowany pracownik potrafi wycisnąć kilkanaście procent więcej, nawet od pozornie posiadającego wyższe umiejętności kolegi przy biurku obok.